26. september 2020 Skolen anno 2020 skal ikke være et dukketeater Af Peter Schønnemann For tiden hører jeg ofte pædagoger, der siger de mangler faglig anerkendelse. At de fra omverdenen bliver mødt med tvivl Læs mere
26. september 2020 Børn har ret til nærværende voksne efter de er fyldt 6 år. Af Anders Thostrup Jeg mener, at minimumsnormeringer på Skole/fritids området er nødvendig, fordi børn også har ret til nærværende pædagoger og et godt Læs mere
26. september 2020 Glemmer vi det stille flertal? Af Mark Beckmann Det er vigtigt at politikere, forstår at forskellige børn, har behov for forskellige klubber.
26. september 2020 Husk lige minimumsnormeringer i SFO´en !!! Af Sascha Jakobsen Den vigtigste opgave, man har som pædagog i SFO-regi, er at få skabt nogle rammer, hvor der tages udgangspunkt i Læs mere
26. september 2020 Fællesskabet i folkeskolen. Af Rikke Krog-henriksen Jeg mener, at i kampen for fællesskabet får vi børn i mistrivsel. Det gør vi fordi ikke alle passer ind Læs mere
26. september 2020 Når inklusion bliver offentligt omsorgssvigt Af Trine Reckeweg Leo græder. Han står uden for klasselokalet. Det er endnu en dum morgen. Leo græder, fordi han er bange. Bange Læs mere
26. september 2020 Unge der pendler i et system til uvis endestation. Af Christian Mathiesen Jeg mener at unge mennesker har behov for en sammenhængende indsats, også når kommunen står for indsatsen.Jeg står på togstationen Læs mere
26. september 2020 Få kvaliteten ind i skolen og tid til fritidspædagogik, det fremmer både læring og trivsel. Af Rune Olsen Jens er blot en af flere børn, der hænger i bremsen i den sidste del af dagen mellem 13 og Læs mere
26. september 2020 Hvorfor vi er mere værd Af Emilie Lindegaard Svendsen (…)det er ikke kun for den enkelte forælder, barnet er så dyrebart. Det er det også for samfundet som helhed. Det er børnenes kommende voksenskuldre, der skal bære samfundet i fremtiden. Og det er os pædagoger, der skal sikre, at børnenes skuldre bliver brede nok…
26. september 2020 Bare pædagog..! Af Nicolaj Poulsen Pædagogers anerkendelse halter fortsat bagud. Det er på tide at ændre samfundets syn på pædagoger og anerkende den kæmpe samfundsmæssige opgave, som vi løser hver eneste dag.