marts 4, 2021 Mellemformer, hvad er det? Af Rie Kaas ”Åh nej, gammel vin på nye flasker” tænkte jeg ved mig selv, da jeg først blev introduceret for det nyeste Læs mere
marts 2, 2021 Ikke flere brændte børn! Af Rie Kaas Der var en udsendelsesrække for nogle år tilbage, som hed ”De brændte børn”. Det var børn, der opsøgte fagpersoner fra Læs mere
januar 20, 2021 Pernille Rosenkrantz-Theil på udebane: Nationale test Af Søren Madsen ”Det er fuldstændig korrekt, at jeg har lyttet. Det burde jeg måske have gjort for længe siden, det kan man godt klandre mig for men jeg synes faktisk det er vigtigt at lytte. Jeg har ikke vist, at det stak så dybt…”
januar 20, 2021 Lad os skabe trivsel frem for at måle trivsel Af Mia Lodberg Som for så mange andre børn har mit barn det for vane at stille mig livets store spørgsmål inden sengetid, Læs mere
november 2, 2020 Hvis jeg var Esbjerg Af Søs Prehn Tanken om at to kommuner, må udvikle et bud på at drive folkeskole, har snurret rundt i mit hoved, siden Læs mere
september 25, 2020 Forældre lærer børn at skamme sig over diagnoser Af Søs Prehn Det er en gave at lære at tale åbent om sine særheder fra man er helt lille, så små problemer Læs mere
september 4, 2020 Hvorfor tror folk stadig, at lærerne har mere ferie end andre? Af Signe Rong Rossil Det er søndag, og der er pligtarbejde i haveforeningen. Mændene er sat til at lave det tunge mandearbejde, mens kvinderne Læs mere
august 29, 2020 En arbejdstidsaftale uden en aftale om arbejdstid Af Ida Engel Hvordan skal arbejdstidsaftalen beskytte mig? Skal min leder vurdere rimeligheden i, hvor hurtigt jeg kan løbe eller rimeligheden i, hvor Læs mere
august 25, 2020 Tro og tvivl Af Heidi Macdams Jeg kan ikke huske hvornår det sidst har været almindelig kendt, at folkeskolelærerne gjorde et godt stykke arbejde. At alle Læs mere
august 12, 2020 OK20 og den gode tone Af Heidi Macdams “Nej, nu må det fand…..” *slettesletteslette* “Har I tænkt jer at synke ned…..” *slettesletteslette* “Hvad bilder I jer egentlig….” *slettesletteslette* Læs mere