februar 29, 2020 Hvem skal have regningen? Af Mette-Marie Degn På skolen, hvor nye elever normalt betyder flere ressourcer, forestiller man sig ikke, at beskeden om en tilflyttet familie kan Læs mere
februar 29, 2020 Folkeskolen er for alle – bare ikke for mit barn Af Mia Lodberg Jeg kender folkeskolen indefra. Det gør jeg, fordi jeg er lærerbarn, fordi jeg har været folkeskoleelev i ti år, og Læs mere
februar 29, 2020 Nationale test er et tegn på mistillid Af Anders Artmann Så længe politikere og ledere ikke kan give et klart argument for, hvorfor vi skal fortsætte med enten faglige eller Læs mere
februar 29, 2020 Dårlig tolkeservice skaber dårlige vilkår for integration Af Heidi Møller Vi har været i gang hele dagen og er nu på vej til skolehjemsamtale med Fatimas forældre, men vi skal Læs mere
februar 29, 2020 Fri mig fra notifikationerne Af Heidi Macdams ‘Det der Aula kan I godt glemme. Jeg kan slet ikke finde ud af det.’ Karens mor har ikke være Læs mere
februar 29, 2020 Lad ikke frustrationerne æde din lyst til at være lærer Af Signe Rong Rossil Det er verdens bedste job at være lærer. Folkeskolen er vigtig og vores indsats som lærere er altafgørende. Det må Læs mere
februar 29, 2020 Hvis du var ude i virkeligheden Pernille Rosenkrantz-Theil ville du så stadig mene at dagene skulle være lange? Af Jens Klim Hansen ”Hvornår får vi lov til at være børn” siger Mikkel med et glimt i øjet. Jeg er trææææææt siger Jonas Læs mere
februar 29, 2020 Kan du tale med dit barn om sex? Af Anna Hjortkjær Taburetterne knirker lidt, imens et par elever vipper frem og tilbage. Jeg sidder sammen med pigerne i femte klasse omkring Læs mere
februar 29, 2020 Om ikke at være uddannelsesparat Af Freja Nøhr ”Ikke uddannelsesparate” – det er det stempel vores svageste elever møder. Som lærer i 10. klasse møder jeg hvert år Læs mere
februar 29, 2020 Kvalitetstid og knækbrød. Af Signe Ballegaard Schmidt Jeg mener, at skoledagene er for lange fordi eleverne er trætte og fyldt op sidst på dagen. Det er onsdag Læs mere